Randesund J 18 klar for Lerøyserien 2019/2020

Randesunds lag i Jenter 18 vant i helgen begge sine kamper i kvalifiseringen. Klubben er dermed blandt de 24 jentelagene som skal spille i den nasjonale Lerøyserien denne sesongen.

2019-10-15
Morten

Lerøyserien er en nasjonal serie for lagene i 18 års klassen. Det spilles to kvalifiseringsrunder, før man er klar for seriespillet. Der deler man lagene i 2 puljer med 12 lag i hver, og de 4 beste i hver pulje får plass i et nasjonalt sluttspill. Sist seong deltok Randesund, og tok en solid 5. plass på jentesiden.

Sist helg kom Sarpsborg og Stabæk på besøk i Sukkevannshallen. Randesund slo Sarpsborg 32-19, og spilte fartsfylt og god håndball. Den siste kampen ble Stabæk slått 23-18, og dermed var Randesund vinner av puljen. Den siste kampen mellom Stabæk og Sarspborg endte uavgjort 23-23, og Stabæk slo dermed følge med Randesund til Lerøyserien på bedre målforskjell enn Sarpsborg.

Trener Fredrik Walderhaug var veldig fornøyd med helgens kamper. Han sier at de var noe spent på forhånd, da de viste svært lite om lagene de skulle møte i kvalifiseringen. Så det viktigste var å fokusere på seg selv.
Laget hadde gode treninger siste uken, og spillerne responderte svært bra på forberedelsene, fortsetter Fredrik. Han trekker spesielt fram forsvarsspillet og kontringsspillet som avgjørende faktorer. Det var til tider også veldig godt målvaktspill.  Laget viste stor framgang, og treneren er veldig fornøyd med utviklingen til laget.

Vi ønsker laget lykke til i sesongens Lerøyserie, og oppfordrer alle til å komme å heie på lage når de blir tildelt hjemmearrangement. Puljer og kampoppsett er klart i løpet av uken.