God jul og godt nytt år.

Randesund idrettslag ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt år. Les hilsen til alle medlemmer her.

2021-12-21

Kontoret er stengt i romjulen og vi er tilbake for fullt mandag 3. januar- dvs hjemmekontor frem til og med 13. januar.

Vi har sendt følgende e-post:

Til klubbens medlemmer, trenere, ledere, foreldrekontakter og frivillige

Jule og nyttårsfeiring står nå for døren. 2021 har hatt mange lyspunkter selv om covid 19 også i år har medført at klubbens aktiviteter i perioder har stoppet helt opp. Til stor glede ble høstsesongen en etterlengtet og tilnærmet normal sesong. Det har vært veldig stor aktivitet både på trening og i kamp. Mange lag har også vært på turneringer lokalt og nasjonalt. Vi ser nå veldig frem til at vi igjen kan reise til Danmark på turneringer.

Vi gjennomførte to store turneringer, Dyreparken Håndballfestival og Meny Sebra cup. Selv om det var enkelte interne utfordringer ble det en stor gledelig happening for 713 lag, 9000 spillere og ledere. 1648 kamper ble spilt på 22 arenaer. Vi har fått utrolig mange gode tilbakemeldinger fra deltakende lag. Takket være en fantastisk innsats fra foreldre og ledere ble dette en stor suksess. Det ble iverksatt mange smitteverntiltak og oss bekjent ble det ingen smitteutbrudd relatert til turneringene.

Visjonen vår er som kjent: RIL er til for alle som vil

Alle skal kunne delta uavhengig av økonomi. Vi har gode støtterordninger for familier med lav eller ingen betalingsevne. Det er nå også kommet på plass gode kommunale ordninger. Det er viktig for klubben å få ut informasjon om dette også til de som i dag ikke er medlemmer. Oppfordrer også alle til å støtte opp om Byttekroken på RIL-huset. Her kan du sette fra deg tøy og sportsutstyr du ikke lenger har bruk for. Dette er også et bra tiltak for miljøet.  Alle er velkommen til å sette fra seg, bytte, forsyne seg i Byttekroken uten at det koster noe. Ønsker du å VIPPSE et beløp til støtte for klubben så er det også i orden.

Det er et mål å beholde medlemmene lengst mulig slik at frafallet ikke skjer for tidlig. Vi må fortsatt ha fokus på idrettsgleden og allsidighet lengst mulig. Barneidretten og knøttetrimmen er rekordstor med 300 deltakere. Idrettsfritidsordningen teller 100 barn fra alle fire barneskolene. Dette er et godt alternativ til SFO, hvor vi henter barna etter skoletid og gir de et godt tilbud på Sukkevann Idrettspark. Her har vi plass til flere. Opp av Godstolen er også godt i gang med faste treninger hver tirsdag kl. 10. i Sukkevannhallen. Også her er det god plass til flere. Et fantastisk tilbud til all i alderen 60-100 år.

Vi er med i et spennende kunstgressprosjekt hvor hovedmålet er å erstatte dagens gummigranulat med et miljøvennlig granulat basert på bjørk. Det har blitt forsket på i fire år før det i høst ble lagt ut i full skala for første gang. Veldig moro at det er Sukkevann og RIL som er valgt ut til å være med i prosjektet. Det er en del av et internasjonalt prosjekt hvor også NFF er en aktiv aktør. Våre spillere skal i 2022 være med å evaluere det hele ved hjelp av tilbakemeldinger på en app som snart er klar.  Tiden for gummigranulat hjemme i ganger og på badet kan nå være forbi.

75-års jubileum i 2021.
Grunnet pandemien ble dette utsatt til våren 2022. Hold av lørdag 2. april. Jubileet vil bli feiret med et løp for deltakere i alle aldre. Start og mål er på Sukkevann Idrettspark hvor det også blir underholdning. Samme dag blir alle RIL-barn 6-12 år invitert til overnatting i Abra Havn. På kvelden blir det jubileumsfest på den kongelige sjørøverscenen i Dyreparken hvor det er plass til 200 gjester.

På anleggssiden har vi i år tatt i bruk både flerbrukshall og stor kunstgressbane på Kringsjå. Det er av stor betydning at det bygges anlegg hvor aktivitet kan skapes. Det arbeides nå med å kunne realisere en ny tennishall med to baner på Sukkevann. Det planlegges også for ny fotballhall på Drangsvann. Hallene kan stå ferdig i hhv 2022 og 2023. RIL-huset står til deres disposisjon. Det er flere lag som benytter dette til sosiale kvelder og også til overnatting. Ta kontakt med oss på RIL-huset dersom laget ditt ønsker å bruke det.

RIL etablerte i 2021 en ny undergruppe i klubben, Randesund Tur- og løypelag. Dette er i samarbeid med OK Sør, Randesund historielag og Randesund Bydelsråd. Formålet er å rydde, merke og holde vedlike turstier i indre og ytre Randesund. Vi skal sette opp skilter og info-tavler slik at løypene kan benyttes av alle. Først ute var 3,5 km rundløype mellom Vardåsen og Haumyrheia, deretter de gamle skoleveien på Sodefjed. Vi ønsker at flere engasjerer seg i dette.

Tusen takk for den innsatsen og tiden du bruker på klubben. Det er et utrolig viktig bidrag for at vi sammen kan tilby barn og ungdom best mulig oppvekstsvilkår.  Vi gleder oss til 2022 og håper at dagens smittesituasjonen har nådd toppen og at samfunnet åpnes helt opp igjen på nyåret slik at vi igjen kan samles, trene og spille kamper.

Vi ønsker deg og din familie en riktig god jul og et godt nytt år.

Med sportslig hilsen
Randesund IL
Øystein Konradsen
Daglig leder
Mob: 41412151

Randesund IL er stolt av vår hovedsponsor Sparebanken Sør
En lokal sparebank hvor du får egen rådgiver. Banken har lang historie og solide tradisjoner
Vår gode samarbeidspartner er løsningsorientert og har korte og raske beslutningsprosesser.
Sjekk ut gode tilbud her www.sor.no