STATUS i Randesund IL

Viruset fører til en rekke endringer og utfordringer for klubben. Her finner du status pr. i dag 18.3

2020-03-18

• Fotball
    • Treningsleir i Danmark for eldre lag i april -  avlyst.
    • Alle seriekamper fotball flyttes til etter 1. mai. Tiden vil også vise om alt utsettes til etter ferien.
    • 1. mai-turneringen -  utgår eller hvis mulig blir avholdt i en noe mindre utgave
    • Turer i mai til LKB-Gistrup og Nørhalne er ennå ikke avlyst, men blir sannsynligvis ikke gjennomført.
    • Tine Fotballskole i juni er høyst usikker, men her kan vi åpne opp på kort varsel hvis sitasjonen endrer seg.
    • Vi håper at Meny Sebra cup kan arrangeres. Vi arbeider også med plan B.
  • Håndball
    • Håndballsesongen er nå avsluttet
    • Ingen treninger – haller er stengt
    • Sluttspill Lerøy avlyst
    • Alle reiser innstilt
    • Avslutningsarrangement i mai blir trolig avlyst
    • Vi håper at Dyreparken Håndballfestival kan arrangeres. Vi arbeider også med plan B.
    • Arbeid med forberedelser og påmeldinger til neste år er i gang
  • Bordtennis
    • Sesongen er nå avsluttet
    • Ingen treninger – hallen er stengt
  • Tennis
    • Sesongen starter pt. ikke opp
    • Banene er stengt for aktivitet
  • Barneidrett
    • Sesongen er nå avsluttet
  • Seniortrim
    • Utsatt inntil videre

RIL-huset er stengt for all aktivitet. Ansatte jobber i hovedsak via hjemmekontor. Hovedstyret og administrasjonen er i daglig kontakt og vurderer situasjonen dag for dag, time for time. Alle møter på RIL-huset utsettes og årsmøtet er utsatt til 28. mai.

ALLE ANLEGG, HALLER OG BANER ER STENGT FOR AKTIVITET. BER ALLE FORHOLDE SEG TIL TILTAKENE SOM ER IVERKSATT.

Økonomisk kan det ramme klubben hardt. Vi har heldigvis en ryddig og god økonomi. Vi vet at andre klubber i byen kan få det dramatisk mye verre.

Lyspunkt er nå at regjeringen bevilger kr. 900.000.000,- til kultur og idrett.
Av dette er kr. 600.000.000,- forbeholdt idretten og da spesielt klubber som har tapt på avlyste arrangementer i mars og april.

Vi arbeider hardt for å sikre at all aktivitet kan tas opp igjen og at vi skal gjør nødvendige grep for at klubben også økonomiske kommer gjennom denne perioden. Endringer skjer fra dag til dag og time til time. Det aller viktigste er at alle tar viruset på alvor og forholder seg til råd fra FHI og kommunen.

Husk god håndhygiene og ta godt vare på hverandre

Sporslig hilsen
Øystein Konradsen