Korona - info pr. 3. mars 2021

Her finner du oppdatert info om koronasitasjonen i klubben gjeldende fra 3. mars og frem til påske

2021-03-03

Randesund Idrettslag er opptatt av at alle overholder både pålegg og anbefalinger om smittevern gitt nasjonalt eller lokalt. Vi har godt samarbeid med lokale myndigheter og øvrige klubber. Vi forholder oss til FHI/regjeringen, lokale myndigheter, NIF og særforbund.

Klubben har en klar og tydelig holdning til smittevern. Vi skal heller være mer forsiktig enn å være opptatt av å se muligheter og unntak. Det er mye som kan være og har vært tillatt, men ikke nødvendigvis vært lurt å gjennomføre. Vi ber derfor alle respektere også klubbens anbefalinger. Det har frem til nå ikke vært smitte relatert til aktiviteten vi har.

Hva gjelder for RIL:

• Det er viktig at barn og ungdom fortsatt kan drive aktivitet i sitt idrettslag.
  • Barn og ungdom kan fortsatt trene, både innendørs og utendørs.
  • Spillere som over tid har vært en del av et lag eller treningsgruppe kan fortsatt trene sammen. Dette uavhengig om de tilhører ulike kohorter fra samme eller flere skoler. Det er allikevel viktig at vi nå ikke slår sammen lag eller hospiterer mellom flere lag.
  • Det er ikke tillatt å delta i turneringer  eller spille kamper, gjelder også internt mot andre RIL-lag
  • Spillere/trenere som har symptomer på sykdom skal holde seg hjemme
  • Ved utendørs trening må spillerne etter behov selv ha med antibac.  I haller er det satt ut hånddesinfeksjon.
  • Dersom lag i denne periode ønsker pause fra trening skal dette respekteres.
  • Spillere kan være i familier og relasjoner hvor smitte av ulike årsaker kan medføre store utfordringer.  Dersom spillere i perioder uteblir fra trening skal dette respekteres av laget og på ingen måte få noen konsekvenser
  • Det er egne regler for bruk av Sukkevannhallen og Kringsjåhallen vedr. adgang til hall og oppstart av trening. Skal respekteres og overholdes.
  • Trening inne for medlemmer over 20 år er ikke tillatt.
  • Bordtennis og seniortrim er for tiden stengt og uten aktivitet. Dette som konsekvens av nasjonale og lokale anbefalinger.
  • Barneidretten opprettholder aktiviteten,  men hvis mulig anbefales utendørs aktivitet.
  • Idrettsfritidsordningen opprettholdes, men tilstreber kun uteaktivitet.
  • Styrkerommet i Sukkevannhallen er stengt.
  • All møtevirksomhet på RIL-huset er utsatt. Møter skal avholdes på Teams.
  • Ansatte på RIL-huset har hjemmekontor så langt det er mulig
  • Det er unntak for toppidrett – 1. kvinner i håndball som fortsatt kan trene innendørs.

Klubben holder seg løpende orientert om gjeldende regler og anbefalinger og kan på kort tid stenge ned deler eller hele aktiviteten.

Vi retter en stor takk til alle dere som hver dag bidrar til at smittevernreglene overholdes.

Klubben velger en noe strengere tolkning av lokale regler som tillatter treningskamper internt i klubb. Vi er en stor klubb med de fordeler og ulemper dette medfører. Vi mener at formålet med reglene er at man ikke skal ha treningskamper på kryss og tvers av ekempelvis skolekretser og vil derfor, i perioden med særlige tiltak for Kristiansand, ikke avholde treningskamper utover egen treningskohort.