RIL stenger ned aktiviteten

Smittetrykket og situasjonen gjør at vi ønsker alle en tidlig juleferie

2021-12-13

Denne meldingen er sendt på e-post til alle medlemmer i RIL:

Hei alle spillere, trenere og foreldrekontakter

I løpet av helgen har det kommet inn mange meldinger om lag, skoler og familier som har smitte, og er i karantene.
Regjeringen kommer med ytterligere innstramninger i løpet av et par dager, og vi står foran en vanskelig periode med smitte fremover.

Om man må i karantene, eller blir smittet i dag, kommer man ut til juleaften. Blir man smittet, eller må i karantene utover uken, ryker julefeiringen for mange familier.

Randesund IL har derfor bestemt at vi stenger ned aktiviteten vår fra og med i dag. Dvs. alle lag og grupper tar en uke tidligere juleferie.
Dette er svært beklagelig, men avgjørelsen er fattet på grunnlag av den kommende julefeiringen, og smitte på mange av skolene hvor våre spillere går.
Skoler er løftet til rødt nivå, og noen skoler i byen har stengt.

Klubben ønsker at alle andre kamper og all annen aktiviteter utgår/utsettes pga. den usikre smittesituasjonen i landet og i Kristiansand.

Dette gjeler håndball, fotball, seniortrim, bordtennis og barneidrett

Dette gjelder også all aktivitet på RIL-huset kveldstid og kiosken i Sukkevannhallen

Unntaket for aktivitet håndball:
Kun de som spiller i nasjonale og regionale serier med kamper som skal spilles før jul får lov til å trene som normalt.
Idrettsfritidsordninger er inntil videre åpen

Fra VG i dag klokken 12.30

• Statsministeren varsler tiltak: Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) sier til NTB smittespredningen er for høy og at «vi er nødt til å treffe tiltak for å bremse den utviklingen». Han bekrefter a tiltakene vil «gripe inn i hverdagen til folk».
  • Toppmøte nå: VG erfarer at det nå pågår et møte mellom flere kommuner, Folkehelseinstituttet, Helsedirektoratet og statsforvaltere hvor helseminister Ingvild Kjerkol har redegjort for skjerpede tiltak.
  • FHI mener det haster: FHI-sjef Camilla Stoltenberg sier ifølge VGs kilder i møtet at det haster med nye tiltak nå – at det haster å bremse covid-19-epidemien med «betydelige tiltak». Helsedirektør Bjørn Guldvog sa ifølge VGs kilder at vi uten tiltak vil få en eksplosiv økning

Med sportslig hilsen
Randesund IL
Øystein Konradsen
Daglig leder
Tlf:     38170070
Mob: 41412151
www.randesundil.no

Randesund IL er stolt av vår hovedsponsor Sparebanken Sør
En lokal sparebank hvor du får egen rådgiver. Banken har lang historie og solide tradisjoner
Vår gode samarbeidspartner er løsningsorientert og har korte og raske beslutningsprosesser.
Sjekk ut gode tilbud her www.sor.no